[Comunicat] Contra la censura del PP

El Pinós, terra endins de marbre i vi,
del Carxe, far; Cabeço de senders.
Guardes frontera de llengua i país,
ponent d’oliveres, sud d’ametllers.

Així fotografiava El Pinós en el meu darrer llibre de poesia, Alè de taronja sencera.

Ahir, dimarts 19 de setembre de 2017, l’agrupació local del Partido Popular d’El Pinós (Valls del Vinalopó, Alacant) va emetre un comunicat exigint a l’equip de govern de la població alacantina la suspensió immediata del concert que faré aquest divendres a l’Auditori Municipal. Davant d’aquesta situació, em veig amb la necessitat i responsabilitat de pronunciar-me:

1. Primer de tot, vull agrair, de tot cor, a la regidora de cultura d’El Pinós, Sílvia Verdú, a l’alcalde, Lázaro Azorín, i a tot l’equip de govern (PSPV), el seu ferm i clar compromís amb la llibertat d’expressió i la llibertat de creació.
  2. El concert es realitzarà: aquest era el compromís inicial de l’Ajuntament, i aquest serà el nostre compromís final.
  3. El Partit Popular centra la primera part de la demana de censura del concert argumentant que sóc membre de la CUP. Tot i que ja fa uns mesos que no en sóc formalment militant, la Candidatura d’Unitat Popular és el projecte polític que millor representa la meva manera de veure i d’entendre el món i la vida. Com a creador cultural, m’és impossible desvincular la meva tasca artística amb la reivindicació política i ideològica. Sembla ser que el PP no recorda que la llibertat d’afiliació política també està reconeguda i emparada per la seva sagrada i tan citada Constitución.
  4. La resta del comunicat es basa en la meva llengua, que és la llengua comuna de tots els territoris que conformen els Països Catalans, com ha afirmat i assenyalat infinitat de vegades la comunitat científica que, en aquesta matèria, són les filòlogues i els filòlegs. Volen censurar el meu concert per parlar i cantar en català. Per tant, per parlar i cantar en valencià.
  5. En els darrers 5 anys he fet dues actuacions més a El Pinós, sempre amb molt bona resposta per part del públic, sense incidents, i amb una voluntat clara de convertir els concerts en un espai de trobada carregat de simbolisme vers els valors universals que m’identifiquen: justícia, democràcia, respecte, igualtat, solidaritat. Si és en aquesta ocasió que al Partido Popular li interessa demanar la suspensió del concert és, sense cap mena de dubte, per la situació política que viu Catalunya, en relació amb el referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre i l’horitzó nacional de plena sobirania.
  6. No és la primera vegada que el Partido Popular vol censurar-me. Si pretenen fer-me por, no ho aconseguiran. Em trobaran més alegre i més combatiu.
  7. Faig una crida per omplir l’Auditori Municipal d’El Pinós aquest divendres 22 de setembre, a les 22.00 hores de la nit, amb l’entrada gratuïta.
  8. Adjunto el comunicat original del Partido Popular. El trobareu tot seguit en forma d’imatge incrustada. Veure per creure.